måndag 4 november 2013

Garnmässan 2013 (nä, inte Syfestivalen på Stockholmsmässan)

Utan Garnmässan på Lumber & Karle i Kvänum. Ett samarrangemang med Hemfliten Lin & Ull i Vara.

Det är nu fjärde året i rad som jag beger mig ner till min hembygd i slutet av oktober för att vara med på garnmässan min mamma ordnar. I år var jag mannekäng och instruktör. Jag visade hur man virkar krokodilvirkning (även om jag kanske inte var så bra på att lära ut...) och hur man stickar in sin hörlurssladd. Till det momentet hade jag gjort ett litet instruktionsblad som jag sent omsider hittade i min stickpåse. Här hittar ni det.

Jag träffade många trevliga stickerskor, bland annat VisaLisa, och det hade varit skönt att slippa mannekängandet så att jag hade haft mer möjlighet att nörda ner mig i stickningens förtrollade värld med t ex VisaLisa eller någon annan entusiastisk stickare.

Tyvärr hann jag inte ta så mycket bilder, om ens en enda vettig, så det här inlägget blir rätt trist. Jag får väl fylla ut med lite bilder på mitt älskade torp som jag hann besöka i ungefär 10 minuter...



Och på det garn som fick följa med hem. Jag fyllde i princip den lilla resväskan... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar