lördag 23 augusti 2014

GB-klänningen

Ibland tar jag kanske lite förhastade beslut. 
Här kommer ett exempel. Jag vill sy en klänning. Jag har ett randigt tyg hemma som jag sytt vimplar av. Tyget är från IKEA. Jag syr en klänning av tyget och inser när den är i stort sett klar att klänningen ser ut att tillhöra en GB-glassgubbe (eller gumma). 


Men glass är gott och man blir ju glad av att se den här klänningen. 


Mönstret kommer från ett nummer av Ottobre. Jag testade att sy franska sömmar här då jag i samband med sömnaden tittade på Sewing BeeDen svenska versionen ser jag fram emot. Jag sökte, men kom inte med.


Banden har jag sytt med en speciell teknik, som jag inte kunde innan. Man syr liksom in ett långt snöre som man sedan drar i så att banden vänds med rätan utåt. Det heter säkert nåt, men jag vet inte vad. 


Och den numera fullfjädrade modellen avslutade som vanligt med ett hopp.



1 kommentar: