tisdag 5 augusti 2014

En tidsresa

När jag kommer ner till mitt torp är det nästan som att göra en liten tidsresa. Jag återupptäcker alla de saker jag gjort tidigare i mitt liv. Allt det där obloggade. I det här inlägget tänkte jag visa upp lite av dessa saker och berätta deras historia (medan jag kommer ihåg den).

Först ut är den bonad jag broderade på syslöjden i högstadiet. Mer eller mindre egendesignad.


I samma veva broderade jag den här kudden. Citaten är från min då 7-åriga bror.


Den här tror jag att jag broderade under min tid i Italien. Den tycker jag är mycket fin. 


Den här vet jag inte när jag gjorde och jag tror att jag kanske bara gjorde en del. Den är väl okej.


De här smådukarna har jag gjort när jag var i 20-årsåldern (och tydligen broderade vad som helst...).


Följande saker är tillverkade på slöjdläger. Jag var på två olika i min ungdom, båda otroligt härliga.



Jag väl väldigt inne på luffarslöjd ett tag och tar gärna upp det igen. Det är kul!


Drejning är en annan sak jag gärna gör oftare. Dessa två skålar är tillverkade under min gymnasietid då jag hade kursen "Färg och form" som individuellt val. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar