tisdag 20 augusti 2013

Stickcafé på Mias i Västerhaninge

I torsdags var jag på stickcafé på Mias Garnstudio i Västerhaninge. Nere i källaren hade ett antal kvinnor i olika åldrar samlats. Vi pratade stickning, dödshjälp och barnuppfostran i en salig blandning. Det var jättekul och jag hoppas ha möjlighet att återvända.

Dessutom träffade jag en virkkändis, nämligen Crochetra. Hennes blogg är en av de första jag började följa. Ett riktigt virkorakel skulle man nästan kunna påstå.

Jag köpte inget garn och det jag lyckades åstadkomma under knappa två timmar var inte mycket. Mest beroende på att jag repade upp allt jag stickat efter en timme. Men nu är i alla fall den lilla sjalen som jag experimenterade fram klar. Den blir nog bra till nåt barn i vinter.


Garnet är Fuga från Järbo garn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar