lördag 31 december 2016

Årets julpresenter

Det här med presenter till barnens fröknar... I år blev det ljuslyktor och hemgjord müsli till sonens fröknar och choklad och snöstjärnor till dotterns. Jag har fått idéerna och beskrivningar från Pinterest. 


Stjärnorna hittar du beskrivningen till här.


Och ljuslyktorna här. Jag har säkert modifierat lite och alla är inte likadana. 


Här t ex är de virkade i olika tjocklekar. Det slutade med att alla blev i den tunnare kvaliteten. 


Jag gjorde också en variant som jag stärkte med limblandning. Burken klädde jag in i gladpack och sedan trädde jag en tråd genom de översta luftmaskbågarna och sträckte till. Det hela fick torka en dag innan jag försiktigt lösgjorde lyktan/skålen.


Då det ju faktiskt är brännbart material så har jag valt att inte ha den som en ljuslykta utan som en skål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar