onsdag 26 oktober 2011

Magic loop

Just nu stickar jag raggsockar på löpande band till barnen och då använder jag mig av en teknik som jag lärde mig på en garnmässa förra året. Den 30 oktober är det dags igen på Lumber & Karle i Kvänum. Tekniken kallas magic loop och går ut på att istället för att använda strumpstickor när  man stickar runt så använder man sig av en lång rundsticka. Det är mycket praktiskt och användbart. Strumpstickor har ju en förmåga att låta rätt irriterande (i alla fall för den som sitter bredvid), men magic loop är i stort sett ljudlöst.


Jag stickar nästan alltid på rundsticka nu för tiden då det är skönare och man slipper "årtagen". Man kan mysa med karln sin samtidigt som man stickar.



Så här gör man när man magicloopar:

Instruktion för magic loop.

Klippet är på engelska, men jag tror att man begriper på ett ungefär även om man inte är en stjärna på engelska. Man ska tydligen kunna sticka två strumpor samtidigt med den här tekniken, men tycker jag låter som överkurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar