fredag 30 december 2011

Tovade hjärtan

Dagarna innan jul fick jag rycka in och jobba lite i min mors garnbutik. Det gör jag så gärna så klart då man får en massa inspiration av att vara omgiven av garn en hel dag. En sådan inspiration stod fru Standar för. Tovade hjärtan. Stickade i Garnstudios Eskimo, först på stickor 6 som rekommenderades, men på andra bytte jag till stickor 7 då mönsterkonstruktören såg att jag stickade hårt.


In i tvättmaskinen på 40 grader stod det i beskrivningen så jag tänkte vara lite ekonomisk och körde på kortprogrammet. Men se den gubben gick inte. De blev inte ordentligt tovade. Kan kanske ha berott på att jag inte tog i något tvättmedel eller sköljmedel. Jag skulle ändå köra en maskin med smutsiga haklappar och min nya fina (dessvärre redan nerspydda) badrock så hjärtana fick följa med i en vit 60. Det kanske var lite väl tufft för de stackarna, men efter lite press på den uppvärmda badrumsgolvet under ett tungt latinlexikon fick de i alla fall någon sorts platt form.


Nu ska de bara pimpas med lite pärlor och upphängningsanordning. Sen åker de nog ner i julpynts-kartongerna för att få se juleljusen nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar