tisdag 1 januari 2013

Överblivet julpyssel

Här kommer lite pyssel som av någon anledning inte fick plats i julkalendern.

Först ut är senhöstens bloggfluga. Jag har sett de här bollarna både hos fröken c, fröken s och hos Craft and Creativity. De nedladdningsbara mallarna finns här tillsammans med en instruktion (på engelska).


Jag skrev ut den mall där det får plats 12 blommor, la i A3-papper i kopiatorn på jobbet och förstorade A4:an med blommorna till en A3 (141%). Guldpappret blev jag väldigt glad när jag hittade...


Stickade julkulor har varit poppis i något år nu och mina är stickade efter det här mönstret, men i BabyUll och med en tråd Glitter. Det var riktigt kul att sticka kulor och snabbt gick det också.








1 kommentar:

  1. Pappersbollarna blev jättefina! Visst är de roliga att göra? Kul att du gillade mina etiketter! Kram på dig och god fortsättning!

    SvaraRadera