lördag 15 mars 2014

Pyssla med barn

I går, efter vår skogsutflykt och sonens första tandläkarbesök, tog vi en sväng förbi biblioteket och jag kunde låna tre pysselböcker. Jag tror jag har sagt det förut - jag älskar bibliotek!

Efter maten, kräftor på sonens begäran, pysslade vi lite. Det började med att vi skulle göra lösnäsor av äggkartong. Men lösnäsorna blev visst giftsvamp istället, med hjälp av rullen från gladpack.


Sen gjorde jag kuvert av dotterns teckningar och lite färgat papper.


Pysslet kommer från den här boken.


Det blev rätt mycket spill efter kuverten och då kom min hjärtstans fram. Alltid bra att ha lite fina hjärtan...


Dottern tyckte att man väl kunde göra något av de rader av utstansade hjärtan så det fick bli en ljuslykta. Barnen är en stor källa till inspiration. De har verkligen förmåga att tänka utanför boxen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar