tisdag 27 oktober 2015

Pärlbroscher

I eftermiddags pärlade dottern lite efter maten och jag frågade vad det skulle bli. Det får man ju se sa hon, den kloka ungen. Och så filosoferade vi lite kring det. Det behöver ju inte bli någonting, det roliga är ju att göra. Men till slut sa hon att det skulle bli ett märke på tröjan. Först fattade jag inte riktigt vad hon menade. Skulle vi sy på det på tröjan? Nä, sätta fast det. Aha, som en brosch? Ja.

Och då kom jag på att jag ju faktiskt hade material till broscher i en gammal pärlpyssellåda jag fått från min svärmor. Broschnålarna åkte fram och även helvita badges eller knappar.

Nålarna limmades på baksidan av pärlplattan (även om vi numera oftast stryker på bägge sidor för extra stabilitet) och knapparna dekorerades med pärlor.


De helvita knapparna dekorerades med pärlor med hjälp av 6-årspresenten - limpistolen .


Jag filmade dottern när hon höll på och hon fattade galoppen direkt och började instruera. Hon kan ha sett en och annan pysselvideo på YouTube. Nu ligger även hennes lilla pysselvideo ute. Tyvärr höll jag telefonen åt fel håll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar