söndag 1 november 2015

Badrumsmatta av African flower i Zpagetti


Varför göra små saker när man kan göra stora? African flowers är roliga att virka. Jag har tidigare virkat i garnet Tilda vilket resulterade i en kjol till dottern (obloggad). Den gången hade jag virknål 3.5, den här gången plockade jag fram virknål 10.


Garnet heter alltså Hooked Zpagetti och distribueras av Järbo. Garnet "tillverkas av rester från mode- och textilindustrin, vilket gör det helrätt för alla som bryr sig om miljön" skriver Järbo på sin hemsida. Jättebra, men problemet är att det är svårt att få tag i två likadana nystan. En del nystan är stora, men en del är små. Jag föll för den gula färgen, men det fanns bara ett litet nystan av det. Så klart tog nystanet slut och jag fick kompromissa med vitt garn. 


Men det finns en viss symmetri ändå. Även om jag inser att fem rutor har rött på kronbladen och två har svartvita. Och dessa har jag lyckats placera bredvid varandra. Så kan det gå när man göra klart något en fredagskväll. 


Nu ligger matten i vårt gråa badrum och lyser upp. Man blir ju lite glad av att ha en mjuk blomma på golvet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar