söndag 16 december 2018

Fransk can-can till mor och dotter

Jag förälskade mig i den här sjalen för några år sedan och den har legat i mina favoriter på Ravelry sen dess. För någon månad sedan fick jag ändan ur vagnen och köpte mönstret och började sticka. Garnet hade jag köpt för kanske ett år sedan...


Mönstret heter French Can-Can och designer är Mademoiselle C. Det var riktigt rolig stickning även om det tog ett tag innan jag kunde sticka kanten utan att kolla mönstret. Det här är den mindre sjalen. Jag har även stickat en likadan till mig själv och en i ett lila garn som jag hade hemma. Den blir en bra julklapp.


Garnet är Adlibris Wool och tre nystan (à 100 g) räckte precis till en större och en mindre sjal. Den stora sjalen hade exakt 200 maskor innan kanten stickades.



Vi blev lite experimentella i vårt fotograferande efter ett tag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar