tisdag 25 augusti 2020

Tröjan Töre till tösen

Det är inte varje dag man blir klar med en tröja innan mönstret har kommit ut... 

Jag blev klar bara några dagar före Järbos lansering av höstkollektionen Arv. Tröjan heter Töre och är stickad i största storleken. Jag fick garn och mönster från mamma (Garnhörnan i Maritas Textil och interiör i Vara) och tröjan kommer finnas där för att man ska kunna klämma och känna på den. 

Sen hoppas jag att jag får tillbaka den lagom till att min dotter kan ha den. Som det är nu är den lite stor. Men det hindrade inte oss från att köra ett photo shoot i skogen. 





Tröjan är stickad i Järbo 2-trådigt ullgarn. Grundfärgen är Sandy (74110). Muddar och mönster: Almong (74111). Den orangea färgen kallas Copper Blush (74120). 


Mönstret finns i det här mönsterhäftet. Det finns också här på Ravelry. 



Kanske inte helt optimalt att sticka ulltröja (som stickas i ett stycke) på sommaren, men det blev faktiskt inte så svettigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar