lördag 12 december 2020

Wrapped in blue - äntligen helt klar

Jag vet inte riktigt för hur många år sedan den här "wrappen" stickades. Kan det vara 3? Jag vet att jag hade den som typ slöja/luva på en "historisk" personalfest på jobbet. 

Hur som. Den har varit typ klar länge och jag har använt den, men inte varit riktigt nöjd. Jag ville ha knappar på den. Så en dag fick jag knappar från Tanzania av min mamma och det sa klick. De var dessutom exakt 6 st, precis som jag hade tänkt. 

Idag tvingade jag min dotter att ta kort på mig med wrappen på och det gick väl så där. Jaja, nu är den i alla fall fotograferad. 



Anledningen till att jag kallar den en wrap är för att plagget utgörs av ett enda långt stycke som liksom slår in  eller draperar kroppen. Man skulle ju kunna kalla det en poncho också, men låter inte wrap lite mer elegant? 

Jag har inte utgått i från något mönster men säkert fått idén någonstans ifrån. Gissar på Pinterest, men hittar inget sparat. Det finns egentligen ingen fram- och baksida, men på ena sidan finns en lite bredare kant med mossstickning.


Garnet är Fabel från DROPS och jag tror jag stickade med stickor 3.5 eller möjligen 4. 


Så ni förstår att det tog sin lilla tid. Och på bilden ser ni att jag har på mig den bak-och-fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar