söndag 27 december 2020

Drejat till barn och make.


På jobbet har vi lite olika typer av friskvård och i år kunde man välja Bild och Form. Det var verkligen på tiden. Tyvärr blev det kanske inte riktigt som vi hade tänkt oss med tanke på corona, men jag lyckades ändå skapa tre alster. Det här är det första.


En godisskål till mina barn. Det finns en inskription i botten...


Det andra alstret är inte drejat utan format av papperslera. Inte helnöjd med den, men man ser ju i alla fall att den här hemgjord...



Jag kan tyvärr inte redogöra för vad typ av glasyr det är i, men någon sorts spegelglasyr.


Det sista alstret fick min käre make i julklapp. Nån sorts vas?


Det är otroligt kul att dreja och verkligen något jag skulle vilja utveckla. 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar