torsdag 12 januari 2012

Ny pysselkatagori? Digitalt pyssel.

Best of-skivor.
Ni vet alla de där filmsnuttarna man spelar in på barnen när de äter mat, gungar, leker, badar och utvecklas. De kan vara bra att bränna ner på DVD-skiva så att de inte försvinner när datorn kraschar.
Jag brände de första Best of-skivorna förra julen och gav bort till mor- och farföräldrarna, men gjorde inga till oss själva. Dessvärre tror jag inte att man kan titta på dem på vår DVD, men förhoppningsvis går det kanske damma av någon gammal dator om 50 år och titta på dem på den då.




Jag pysslar också ganska mycket med att göra fotocollage i Picasa, Google's bildredigeringsprogram. Jag var länge tveksam till det, men efter påtryckningar från min mor är jag nu helsåld.


Jag bjuder på ett smakprov från en av skivorna. Det är dottern som framför ett motorfordon på landsväg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar