torsdag 2 februari 2012

Dagens outfit 2

Idag är det tvättstugan som gäller och eftersom den ligger ett stenkast (bokstavligen) i från hemmet slänger jag bara på mig en poncho när jag går dit för att skydda mig mot kylan.


Ponchon är gammal. Den stickades när var och varannan kvinna gick omkring i poncho. Eller till och med innan dess. Den är stickad i Drops Eskimo och inte på rundstickor som ju hade varit mycket bättre. Den består av ett fram och ett bakstycke och stickad från halsen och ned. I halsen har jag virkat en kant och satt i ett sidenband för att man ska kunna dra åt.


Kanten ned till har en frans som är rätt sliten efter flitigt användande i flera år.


3 kommentarer:

  1. Hmmm.... Nyfiken! Vem fotar dig i dina outfits?
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den här gjorde jag själv, den förra fotade sambon.

      Radera
  2. Tänkte på den översta med tvättkassarna, men kom på att du ju har din sambo hemma även på vardagarna ibland. Funderade på om du låtit Saga ställa upp som fotograf =)

    Kram H

    SvaraRadera