söndag 5 februari 2012

Virka rätt och slätt

Jag skulle virka den här tjusiga kepsen till min lille son.


Bilden och mönstret kommer från Nicki Trench bok Virka rätt och slätt. I beskrivningen står det att kepsen passar barn i åldrar 1,5-3 år. Virknål 3,5. Man kan tyvärr inte få information om vilken masktäthet garnet hon använder har och i beskrivningen står det "masktätheten spelar ingen roll här". Okej, tänkte jag och tog ett garn som jag virkat med virknål 3,5 förr.


Kepsen har en omkrets på cirka 34 centimeter. Jag tror att sonen hade större huvud när han föddes. Den är för liten för Skrållan och för stor för de andra dockorna. Den får helt enkelt hamna in presentskåpet och sen får vi hoppas att nån tänker föda barn i vår eller sommar.


Nu får jag se om jag virkar något mer från boken.






1 kommentar:

  1. Jag har också stött på detta mönster och detta problem. La dock upp fler maskor så det räckte runt sonens huvud så vi får se hur det blir :-/
    /Theres

    SvaraRadera