måndag 11 juni 2012

Tema: Handarbete i konsten, dag 3

I höst ska min son börja dagis och jag håller just nu på att ska jobb. Jag har sökt två tjänster som textilslöjdlärare. Det vore väldigt roligt att få pröva på det och jag hoppas att arbetsgivarna åtminstone överväger min ansökan trots att jag saknar behörighet för just textilslöjd. Latinlärartjänsterna växer inte på buske direkt...

Så idag blir det ett tema i temat - att föra sina kunskaper vidare.


Okänd konstnär.


Jean-Francois Millet


 Eugene von Blaas (även känd som Eugene de Blaas och Eugenio de Blaas)

  
Fritz Sonderland och det här är min favorit. Den tar jag som förebild om jag mot förmodan skulle få något av de jobb jag sökt. Speciellt huvudbonaderna.


1 kommentar:

  1. Syslöjdslärare vore väl det perfekta för dig! Hoppas verkligen du får det och att du får möjlighet att ge ungdomar ett bättre möte med textilkonsten än jag fick. Din kreativitet borde väl få varenda tonåring att börja virka och sy =).

    SvaraRadera