torsdag 7 juni 2012

Online Stickcafé

 
Dagens Online Stickcafé har temat lustiga hattar.
"Den 7 juni 1929 blev Vatikanstaten en egen stat. Därför blir dagens stickcafé-tema lustiga hattar och dräkter av clown- eller pyjamas-variant! För vad ser lustigare ut än Påvens mitra och uniformerna som the Swiss guard har? Så idag kombinerar vi färger vi aldrig tänkt kombinera, gör alltför stora mössor eller sätter tofsar på allt vi kan komma på? Eller så visar vi bara upp de galnaste stickprojekten vi pysslat med hittills...
Mer garngalenskap åt folket"
Så jag plockar fram de restgarner jag fick med mig hem från min mamma senast. Jag tror det är Tilda, så jag använder mina Tildabeskrivningar för att komponera en mössa till nån av ungarna. Vi får se om det blir någon galen tofs eller så...

Vatikanstaten förresten. Där har man ju varit några gånger... Men det var inte igår. Tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar