lördag 1 september 2012

Lite mer Liljevalchs

Hoppsan, missade ju dessa vackra konstverk i mitt tidigare inlägg.


Det kanske är svårt att se att de här sländorna (?) hänger från taket. Det var i alla fall riktigt läckert.

 

Halskragarna är av återvunnet material som jag förstod det. Volangerna är t ex av skumplast. Coolt. Jag skulle gärna vilja skriva vem som gjort dessa fantastiska saker, men då utställningskatalogen innehåller 907 artiklar och jag inte ens kommer ihåg i vilken sal de fanns, får konstverken helt enkelt stå för sig själva.

Igår satt jag och letade efter en gammal bild på mig när jag var i Göteborg och Röhsska museet. Det här var 2008, alltså prechildren, och det syns. Håret är välklippt, kammat och rent. Glasögonen sitter på (och är inte i en klåfingrig barnhand). Armarna är deffade och jag har på mig en ren, struken silkesblus i storlek 36. Men var jag lyckligare då? Nä, inte det minsta faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar