tisdag 25 september 2012

Ingen reklam

Tidigare hade jag reklam på bloggen, men då jag upptäckte att Google ville göra reklam för lite vad som helst stängde jag av den funktionen.

Jag har även en liten handskriven skylt på min postlåda där det står "Ingen reklam, tack!", men den har börjat bli blek och tråkig. I radhusområdet där jag bor finns det en brevlåda med en pärlad skylt. Så himla snyggt och genialt.

Igår när vi skulle städa i lokalen där söndagens pysselmaraton hade utspelat sig fick jag syn på pärlburken jag hade haft med mig. Eftersom de andra tjejerna ville fortsätta pyssla en stund till satte jag mig och gjorde en pärlad Ingen reklam-skylt.


Jag skrev texten på ett smörpapper som jag sedan vände på. Efter ett misslyckat försök att få texten centrerad ritade jag upp texten på ett rutat papper. Det blev ändå inte riktigt centrerat, men det känns inte så viktigt. Man kan säkert göra det snyggare om man gör ett diagram i excel. Skylten fick rundade hörn.

 

7 kommentarer:

  1. Jag önskar mig innerligt en sån cool skylt! Snälla! Jag har namnsdag den10 december...

    SvaraRadera
  2. Centrerad text eller ej - skylten blev ju snygg vilket som! Och betydligt roligare än en vanlig textad lapp!

    SvaraRadera
  3. Kanonfin Sara! Jag snodde din design med rundade hörn! Längtar redan till nästa pysselträff!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Nu vill ju syrran ha en sån där skylt så antingen får jag lov att låna dina plattor igen eller köpa egna. Att pärlifiera foton verkar ju riktigt roligt. Det blir nog i svartvitt i så fall. Dyrt?

      Radera
  4. Snyggt! Jag tror jag ska ta och sno den idén när jag får en sekund över! =)

    SvaraRadera