lördag 29 december 2012

Julklappar

Nu är jag hemma igen efter julfirande med den allt tunnare släkten. Hemma igen från hemmet. Åka hem och åka hem brukar det stå i kalendern. Mycket förvirrande.

Vi hade en härlig jul med skrikiga ungar, mat, godis, tomte och julklappar. Jag tänkte nu redovisa några av mina och även de rim som följde med dem.

I strumpan fick jag dessa. Tomten rimmar inte.

 

Av min far och mor fick jag en underbart skön pyjamas från Polarn och Pyret.

 

Jag fick även den här fina boken av dem.

För Sara det är en kär syssla
att sitta där och bara pyssla.
Här Du nog många idéer kan få
och kan där som "inspiratör" få stå.

 

Min syster och jag hade bestämt att vi bara skulle ge sådant vi hade hemma (och tröttnat på) eller sådant vi köpt på loppis. Hon höll inte riktigt sitt end of the bargain. Den andra boken är köpt på stormarknad. 

Sambon ligger och sover sött,
men du är inte riktigt trött.
Ta denna och dröm dig bort
till någon av en annan sort. 


Anaïs Nin Venusdeltat - slå upp vilken sida som helst och du hittar erotik på hög nivå. För något år sedan fick jag en bok av min syster som heter Erotica och som behandlar erotik i konsten. Man kan skönja ett visst tema... Men inte mig emot. Den här boken har jag mången gång tjuvläst ur hennes bokhylla när vi bodde ihop. Den andra boken var Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran.

Det är kvinnorna som är de starka,
utan dem skulle världen åt helvete barka.
Det är vi som står för släp och slit.
Män är bara börda och skit.
Det är vi som står på topp.
I botten finns de med snopp.
Vad ska vi med dem till?
De ligger i soffan som död sill.
Nu har vi våra barn fått,
de sin säd har sått.
Låt dem stå där som feta tjurar.
Nu spränger vi våra låsta burar. 


Behöver jag säga att min syster är fantastisk?!

Av min sambo (han som sover sött på soffan) fick jag hörlurar och ett Belkin Sports Armband. Precis vad jag ville ha, men inte speciellt kreativt...


Jag fick annat också, som pengar, honung, marsipangris och en bok om skoletik. Jag måste ha varit snäll i år.

1 kommentar:

  1. Ja Du Sara är väl alltid en snäll och gullig flicka. Kram mamma

    SvaraRadera