söndag 13 oktober 2013

Masker på!

På dotterns kalas idag fick kompisarna pyssla ihop ansiktsmasker. Det var första aktivitet och jag tror att det uppskattades av barnen.

Men redan igår var det kalas här hemma. Då kom kusinerna och sysslingarna, faster/moster, pappakusin och pappafaster på lite fika. Mer om det i föregående inlägg.

Jag gjorde en liten snabb pdf med mall för utskrift till just den här masken. Den hittar du här. Varsågod och skriv ut!

Det är bra att ha en mall i lite stadigare papp. Jag hittade en förbrukad kartong som gjorde jobbet. Sen överförde jag mallen till hobbykartong och klippte ut. Till ögonen använde jag min lilla broderisax som är mycket smidig.


Därefter gjorde jag hål i varje sida och knöt fast elastisk tråd. Nu var förarbetet klart.


Resten var ju upp till barnen. Jag försåg dem med fjädrar, paljetter, funky foam, limstift och i sista minuten...


glitterlim. Vilket jag inte borde ha gjort. Barnen gjorde stora kluttar av det som aldrig torkade vilket resulterade att de hade glitter på händer, kläder och i håret. Kan funka om de dessutom får penslar och kanske är något år äldre (än 4).

På lilla kalaset igår fick kusinerna tillsammans med födelsedagsbarnet ihop tre fina masker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar