onsdag 17 april 2013

Inbjudningskort till bröllop

Man kan väl säga att jag fick lite prestationsångest när inbjudningskorten till vårt bröllop skulle skapas. De allra flesta som är bjudna vet ju om att jag är pysseltokig. Nu är ju inte card making eller scrapbooking min starkaste sida så några underverk hoppas jag inte att de förväntar sig.

Däremot rådfrågade jag så klart mitt scrapbookingorakel Helena och vi klurade lite på hur man skulle kunna göra. Vi var båda inne på att less is more och att det ska vara ljusa färger. Kanske nåt band och nån fin stämpel.

Efter att ha varit några vändor på Panduro och Slöjddetaljer blev det till slut ett kort.

På baksidan av det dubbelvikta kvadratiska kortet gjorde jag två hål med min håltång. Sen, efter att ha strukit, klippt till och bränt ändarna, trädde jag in silvrigt organzaband genom de hålen så att ändarna hamnade på baksidan.


På framsidan stämplade jag prästkrakar i silver. Jag vet att det skär sig lite mot mitt lavendeltema, men stämpeln var liksom för fin för att inte användas.



Insidan består av en bild med lavendel och text över bilden. Bilden chalkade jag med lite svart och satte på distanskuddar. Bandet löper alltså bakom kortet. Sen knöt jag bandet runt kortet så att man måste knyta upp för att läsa kortet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar