tisdag 9 april 2013

Nytt mönster - vantar

Nu äntligen har mitt vantmönster blivit helt klart och finns i min lilla "bank".

Vantar är inget direkt avancerat men de går ju att variera i oändlighet. Jag hade en period i våras då jag satt och gjorde mönster i Excel. Tyvärr har jag ännu inte kunnat sticka efter de här mönstrena då jag inte haft rätt garn till hands. Vi får se om det blir några till nästa vintersäsong. Nu tänker jag mest i bomull och lin.

Men om det finns någon som gärna vill provsticka mina vantmönster så är det bara att räcka upp en hand.

Här kommer lite bilder på vantarna och här hittar du mönstret. Tanken med det längre skaftet är att man kan vika det dubbelt om man så vill, men om man har en kappa är det rätt skönt med långa skaft så det lätt blåser in i ärmarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar